neděle 10. dubna 2011

Pec na chleba Uganda St. Lwanga Malongwe institut

Vybudování základu + vyzdění pár šichet z cihel a nutné zakrytí proti slunci

Na základových cihlách jsme zhotovili betonovou desku ještě před započetím stavby samotné pece. A pak už jen vrstva po vrstvě, den po dni přibývaly šichty z kvaltních ugandských cihel a hlíny.

Při práci kontroloval kde kdo. Hlavně stále nikdo nechápal, kde se bude topit a kam se bude dávat chleba.

Na fotce pózují zástupce ředitele Steven se mnou a studenti pozemního stavitelství
Vstupní otvor už se také začal rýsovat
Vnitřek pece vymazávali tzv. mazači
Při tradičním obědě - kukuřičná hmota, fazole a rozmašlovaný banány si promýšlím recepty na křupavej chlebíček
Už jen kousek komínu




 A je to i s fasádou
Tak a je to... finální podoba pece na chleba

  1. zažehnutí
 1. kvásek
 Vytemperovat pec na potřebnou teplotu dá nejvíc zabrat
  Studentky se předhánějí v hnětení těsta

 Pletení housek na známky

Tak a už se peče






V Ugandě jsem strávil bez mála  půl roku. Vydal jsem se sem se svou přítelkyní, která pracovala v Česko-Uganské nemocnici v Buikwe. Pracoval jsem zde jako dobrovolník. Poznal jsem zde moře zajímavých lidí a hlavně černý kontinent samotnej.V St. Lwanga Malongve institutu jsem mimo jiné vyučoval základy na počítači. Po pár týdnech jsem navrhl řediteli, že jim na zahradě postavim pec na chleba a studenty naučim péct chleba. Ředitel byl bodrý chlapík a návrh se mu náramně zamlouval.
No a chleba chutnal po pár měsících ztrávených v Ugandě přímo báječně. A to hlavně proto, že zde neni k dostání slaný chleba.
Pár lidem jsem ukázal , jak se staví pec na chleba a pár lidí, studentů jsem naučil chleba péct. Tak hodně štěstí a jen tak dál.
Zdraví Tom

2 komentáře:

  1. Ahoj Tome a Jano, pozdravení Vám a trochu závidím tu pec! no, skoro dost ji závidím a pak ten chleba, jůůů! Tak ať se Vám daří! Hlavi :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je jistý, nejsi žádné "máslo" a máš praxi, tak jen je nauč, co umíš! Ten dobrý pocit je k nezaplacení a jim to pomůže. A já mám dobrý pocit z tebe, kámo! Hlavi :-))) A zdravím Jáňu!

    OdpovědětVymazat